peppar, peppar..

Johanna twittrade mig om att blogga så vad annat kan jag göra? Tur för henne att jag åt så djävulskt god mat idag som är värd att blogga ;) Är nu helt totalt dunderslut och kommer förmodligen somna i soffan vilken sekund som helst. Hoppas inte det dock, för nu har min tvkväll börjat, vore ju himla synd att sova bort den..

Vad åt vi idag då? Jo, vi åt pepparbiff, guacca och någon färdigköpt bulgurpytt/sallad. Om vi njöt av varenda lite tugga? Oh yes. Köpte ett storpack så nästa gång jag får ett brutalt köttbegär har vi några bitar kvar. Nomnom! Smidigt med pepparbiff ändå, behöver ju bara salta när den steks. Kanon.


Ja, den där överdrivet stora klumpen är guacca.....

Igår åt jag världens enklaste middag - BBQWings med en kall sås. Såna där färdiga vingar från frysdisken, ni vet. Ger mig en liten liten touch av LuigiMalones, fast utan knapret. Såklart inte alls SÅ goda men det kan man inte begära. Själva mofflandet är i alla fall likt. Den kalla dipen gjorde jag på creme fraiche, persilja, örtsalt och chilisås. Gott och enkelt.


Till efterrätt blev det en KitKatglass. SÅ god.

Nu ska jag bubbla lite vatten och äta chilinötter som Jakob gömt i vårt matlådeskåp. Tji fick du när du glömde påsen. Mums fick jag!

Godkväll!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Wohoo! Älskar ju när du bloggar. Därför tjatar jag ;)

2011-05-04 @ 20:41:10
Postat av: Josefine

Bra att du tjatar Johanna ;) Jag älskar pepparbiff! Det får ni bjuda på när ni kommer hit! :)

2011-05-05 @ 13:42:56
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0