fredagslyx.

Efter förra helgens valborgsfirande med tillhörande champagnegalopp fick jag i tisdags återigen ett sug efter bubbel. Visste att jag kunde lita på min trogna bubbelvän Johanna och vi slängde ihop lite fredagslyx. Inte bara vi som ville vara med och lyxa till det så det hela slutade med massor av goda ostar, mozarellatoast, kycklingklubbor, jordgubbar, crostini och annat mumsigt. Mycket mycket festligt och mycket mycket trevligt!


Ett litet smakprov av kvällen och Johanna in action!

Två andra vänner hade (bland annat) med sig en spännande ost. Minns inte vad den hette men den var vällagrad och runt om den var det torkade vindruvor. Det som var spännande i det hela var att personen i charken där de köpt osten "varnat" för att det kunde finnas getingar (?) i vindruvorna. Hm, mycket märkligt. Men den var väldigt god - för att inte tala om vacker! Roligt med lyx-knytis så man får testa på lite nytt. Vi kör ju typ alltid samma ost här hemma - brie och cambozola. Inget fel i det, men kul att testa nytt som sagt! Kvällen avslutades, efter mycket bubbel och rosé på världens bästa ställe i Uppsala, nämligen PLOCK. Årets första kvällsuteservering för min del och det var fantastiskt. Att jag fick världens godaste sommardrink gjorde heller inte saken värre.

Tack mina kära kära vänner för en fantastisk afton!
Nu ska jag somna i soffan och vänta på att Jonas kommer hem och bär (släpar?) mig till sängen!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Oj vilken underbart lyxig dag! Kul med lyx-knytis! :)

2011-05-08 @ 10:24:18
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Underbar kväll! Tack för mys och god mat!

2011-05-08 @ 11:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0