enough is enough.

Idag fick vi nog. Kan inte köpa mat i skolan eller leva på en smörgås till lunch. Så idag gjorde vi storkok! Blev köttfärsås och köttfärslimpa. Typ fem portioner limpa och typ sju portioner köttfärssås. Nu kan vi hänga i skolan utan slösa pengar eller vara hungriga hela veckan! Känns väldigt ekonomiskt och nyttigt.

Fanns väldigt billig fläskfärs (19,90kr/kg) så ett sådant litet 500g paket köpte jag till köttfärslimpan. Drygade ut med lite nötfärs från frysen (som ändå skulle till köttfärssåsen). I den hade jag sedan en halv hackad gul lök, ett halv paket philadelphiaost med smak av medelhavet, provencaleörter, persilja, två ägg och en finhackad tomat (och salt och peppar, givetvis). Mosa mosa och tryck ner i en brödform. In i ugnen på 225 grader i... Ja, jag vet inte hur länge men kanske 40 minuter? Jag stack helt enkelt med en liten pinne för att se så köttsaften inte var rosa. Vi tog oss varsin liten tugga och nom nom, gott var det!

Eftersom köttfärssåsen blev färdig snabbast blev det den vi avnjöt till middag. Orkade inte göra något till utan hällde i en påse kidneybönor vi hittade i frysen.


Köttfärssås med... Köttfärssås, helt enkelt!

Vi hällde upp i varsin djup tallrik och åt med sked. Tjockis-sättet som min syster skulle sagt förmodligen, haha. Perfekt när man är hungrig!

Nu ska jag återgå till tvn och min chipspåse! Självklart Cream Cheese!

Bild på köttfärslimpan kommer imorgon när jag äter den till lunch.

Kommentarer
Postat av: Josefine

helt rätt, jag skulle säga tjockis-sättet! :) haha usch!

2011-05-11 @ 09:17:08
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0