taaadaaa!

Vad bakade jag? Jo, sjukt goda muffins. Lite som kladdkakemuffins men med bitar av vit choklad i. Jag Hackade vissa bitar ganska grovt så det stelnade lite i muffinsen medan lite smalt ner ihop med kakaon. Gött med lite bitar i tycker jag!
Här är receptet:

4 st ägg
6 dl socker (vi hade bara 5 dl hemma och det räckte gott och väl!)
3 dl vetemjöl
8 msk kakao
4 tsk vaniljsocker
2 krm salt
200 gram smör/margarin
200 gram vit blockchoklad

1. sätt på ugnen på 200 grader.
2. Hacka vitablockchokladen.
3. Smält fettet och låt det svalna.
4. Vispa ägg och socker vitt och poröst.
5. Tillsätt fettet och mjölet blandat med kakao, salt, vaniljsocker och rör om.
6. Häll ner chokladen och rör om försiktigt med en sked (eller som jag, fortsätt med elvispen, wroomwroom).
7. Häll upp i muffinsformar och grädda i mitten av ugnen ca 8-12 minuter (Jag fick dock ha mina inne i dubbla tiden, beror ju lite på ugn och så. Men de ska ju vara lite kladdiga så det gör väl inget om man tar ut för tidigt)

Detta blev en del av presenten till Jonas syster som hade önskat sig ett kakfat. Sånt där snyggt i hårdplast från Cervera. Lite celofan(?) på det och det blev en riktigt lyckad present!


Tada!

Så nu kan ni alla baka dessa underbara muffins så kommer jag och äter sen! :)

Ska snart börja med middagen - fiskgratäng med blomkålsmos. Nomnom!

Kommentarer
Postat av: Pappa

du kan göra sådana till mig när du kommer hem nästa gång

2011-03-03 @ 17:09:15
Postat av: Pappa

du kan väl baka sådana til mig när du kommer hem nästa gång

2011-03-03 @ 17:17:28
Postat av: johanna

Baka i kväll och ta med i morgon! Skulle passa perfekt till kaffet i första rasten! ;)

2011-03-03 @ 18:48:52
Postat av: Josefine

Tack för receptet :) lät för gott nästan! :)

2011-03-03 @ 19:48:54
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/
Postat av: Josefine

Nu har jag också bakat muffinsen! :) ska ju ha lite kalas i efterskott med Andreas syster och familj och de kommer att bjudas på dessa härligheter! Andreas har redan tjuvat två och godkänt dom! Tack för receptet! :)

2011-03-05 @ 17:38:49
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0