bildfest.

Nu har jag ju äntligen en Iphone och kan då ta lite fina bilder! Känns mycket bra. Har ju fått hjälp av svåger så jag har en fin "filmrulle" till kameran som gör bilderna lite roligare!
Har varit i Skövde några dagar och sedan fick jag pappa med mig hem ett par dagar tills i förmiddags. Mycket mycket trevligt! Och mycket god mat har det blivit. Och fika. Nomnom! Här har ni lite bilder på lite som har åkt ner i magen.


Fika med mamma på supermysiga fiket på Commerce!


Middag med familjen - lamm, rotsaker i ugn och svampsås! Små
vitlöksbröd, örtsmör och bearnaisesmör till. Mamma kan hon!


Världens billigaste lunch åt jag och pappa igår.
Köttbulletallrik för 16 kronor på IKEA. Gött mos!

Dagens lunch på Gränby Centrum blev helstekt entrecote,
stekt potatis och ratatouille till mig och far...


.. medan Jonas åt denna fantastiska Ceasarsallad!

Har varit en bra vecka med andra ord, i sällskaps- och matväg! Till middag idag blir det rester från onsdagens middag (som faktiskt var hemlagad, tro't eller ej efter all denna utemat..). Då åt vi nämligen köttfärsbiffar (klassiska med färs, gul lök, ägg, salt och peppar) och klyftpotatis med kantarellsås. Idag blir det nog ingen kantarellsås till men. Lika gott för det, tror jag!

På söndag ska vi äta smörgåstårta, längtar redan!

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Josefine

en underbar mathelg! ;)

2011-03-18 @ 21:51:03
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/
Postat av: Pappa

tack för god mat och trevliga dagar

2011-03-19 @ 14:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0