se där, jag kom tillbaka igen.

Har nu avnjutit en härlig middag. Lövbiff, klyftpotatis, vitlökssmör och sallad. Så gött var det. Lite lyx mitt i veckan! Visade sig även att vi hade något att fira, då herrn kom hem och berättade att han fått högsta betyg på sin uppsats. Han är så duktig! Som om jag kände på mig att vi hade något att fira... Nu har han hoppat iväg och spelat badminton och jag väntar på att han ska komma hem så vi kan äta glass! Nooomnom!



Lika gott som det ser ut!

Något annat väldigt gott som vi åt när min syster och fästman var på besök för ett tag sen var små potatismuffins. Som små potatisgratänger i muffinsform. Riven potatis och lök blandat med grädde, ägg, kryddor och ost. I receptet stod det västerbottenost, om jag inte minns fel, men vi valde att ha i en färskgetost med smak av paprika eller vad det nu var. Hur som helst, sjuuuukt gott! Jag åt typ sju stycken. Kolla vad söta de blev:



Blir ännu sötare med muffinsformar som har pírater och prinsessor på sig!
Ska leta fram receptet och skriva. Mycket smarrigt, som sagt!

På tal om min syster så ska jag visa hur mysigt vi hade när jag var hemma sist. Marinerad kyckling (Smokey Honey, färdigköpt marinad. Kanonbra!), grönsaksspett, tre olika såser och rött vin. Vi drack även lite "drinkar", vitt vin med passionsfruktdricka. Somrigt och härligt!


Hos syster får man äta på finporslin! Love it!

Imorrn är det jobb igen. Torsdag är lika med soppdag. Hoppas på morotssoppa!

Godkväll!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Haha! Vad mysigt vi hade det! :) Ja här är det alltid finporlin som gäller. Idag ska vi äta glassbåtar på finassietterna :)

2011-06-23 @ 12:21:31
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0