hoppsan.

Hoppsan sa. Det var visst ett tag sen. Hade nästan glömt av bloggen faktiskt. Men imorse fick jag ett mail till mobilen att jag fått en kommentar av syster. Ops. Men jag försöker IGEN. Nu jobbar jag ju med mat över sommaren igen så lite matsnack borde jag ha att komma med, kan tyckas. Faktiskt så lagade jag min allra första ärtsoppa i torsdags. Tänker lite såhär att; varför prova bara en eller två portioner? Nä jag körde på typ 100 portioner på en gång. Älskar att laga mat i den stora grytan på jobbet. Den blev i alla fall väldigt god. Fick god coachning av min käre chef också. Pensionärerna är ju rätt kräsna så det gäller att inte mixtra för mycket med maten.

Vad har hänt sen sist? Jag har skrivit klart min uppsats (hurra hurra hurra!), fått sommarlov, börjat jobba, börjat packa, fått brutala eksem. Ja, typ så. Och kommit en månad närmare the big twenty-five. Oooh. Känns bra, jag har asbolut inget emot att bli äldre. Ser bara fram emot det! 25 känns som en vuxen och bra ålder. (Haha, nej det är ingen själv-övertalan, det är sant!)

Okej, mat. Min lillebrors studentmat jag och mamma ordnade blev väldigt lyckad. Vi var nöjda. Det bjöds på färskpotatissallad innehållandes keso, ruccola, groddar, rödlök. rädisor och en salladsblandning. Till detta hade mor marinerat kycklingfilé med goda örter samt ugnsbakad laxsida. Två kalla såser: En klassisk romsås samt en thaiinspirerad limesås. I den hade vi yoghurt, cremefraiche och frysta örter (ingefära, limeblad och andra asiatiska kryddor) och såklart lime. MUMMA! Jag var även uppe i ottan (vilken är ottan, egentligen?) och bakade bröd. Det enklaste brödet du kan tänka mig. Och ett av de godaste också, även gott att frysa in och sen rosta (tips, tips!). Receptet finns på baksidan av Havregrynspaketet, Icas egna. Ska nog skriva ner receptet en dag ändå, man vet ju aldrig när de får för sig att byta.


Hade ju fullt upp med att vara en stolt storasyster
så jag glömde fota maten under studenten. Men detta
är en liten del som jag åt till brunch dagen efter!
Med inslag av flintastek, haha..

Ja, men det får räcka för idag, ska nämligen börja laga lite mat. Dagens middag: Fläskkotlett, potatis och svampsås. Kort och gott.

Eller förresten, ni ska få se en söt bild från i lördags hos Johanna och Jakob. Gillar hur glada mina två favoriter är!


Johanna, Jonas och Fredrik! Och en sjukt snygg tapet!

TJING!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Äntligen! Blir så glad av din blogg! Haha, roligt hade vi verkligen! Kanske för att min favorittjej satt på andra sidan bordet! ;)

2011-06-20 @ 17:46:09
Postat av: Josefine

JAA!! :) äntligen. och snygga tapeter och söta vänner :)

2011-06-20 @ 20:37:00
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0