nytt år, nya färger.

Kunde ju inte ha kvar julen här på bloggen längre, det blev alltså lite lila istället. Lite halvvårigt, tänkte jag. Ska komma igång lite nu här igen, nu när jag börjar skolan imorgon och allt.

Vi har förövirgt börjat med nya matvanor här hemma i fredags. Inga kolhydrater i form av socker, mjöl, potatis, ris och rotfrukter. Tror det fungerar så. Inte helt på det klara. Ibland får man äta ris. Enligt Jontes far. Vi får se, jag kommer förmodligen inte vara superstrikt för då kommer jag tröttna fortare än fortast. Kommer nog äta någon potatis någondag och förmodligen något vitt bröd. Men frukt får vi äta, gott! Blir nog fruktsallad ikväll. Är redan trött på ordet sallad, förresten. Det är ju det jag kommer tröttna på, att bara äta sallad till maten. Går väl att variera i och för sig. Men ja, det kommer nog bli bra!

Nu ska jag laga lite lax med champinjoner. Men vi har faktiskt potatis i kylen och det tycker jag inte vi ska slänga, så jag tror jag ska göra lite potatis till. Jonas är inte hemma och det är han som är mest strikt så jag ser det som okej ;)
Vi får förövrigt inte heller äta annat kött än kyckling och fisk tydligen. Märkligt tycker jag. Förstår inte varför. Och det kommer jag inte heller hålla till fullo, för vi har fyra påsar köttfärs i frysen som jag vägrar kasta. Vad är det för fel på köttfärs? Och fläsk? Ha, nej detta går ju inte. Jag utan fläsk? Icke! Jag bestämmer nu härmed att jag tänker äta fläsk och nötkött när jag ska äta själv. Bra.

Hej så länge! Återkommer snart, förhoppningsvis!


En av mina julklappar - en fin tröja av svåger och svägerska med familjer.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vad söt du är! :) Låter ju som en hyfsat bra diet för mig när jag kommer...inget vetemjöl alltså! Vi kan fuska med köttet när vi ska ut och äta du och jag! :)

2011-01-09 @ 15:58:11
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/
Postat av: Maria

Ja, fuska ska vi göra! Jag har ju också semester då, o semester är till för att fuskas på! ;)

2011-01-09 @ 16:29:39
URL: http://smakligspis.blogg.se/
Postat av: Johanna

Snygg blogg och snygg tröja på snygg tjej! ;)

2011-01-09 @ 16:29:58
Postat av: mamma Pia

Det där utan fläsk,lät ju förfärligt, tur att du inte går på den linjen!!! Och jag ser inget om...fett..var kommer fettet in?? Jag bara undrar......Puss

2011-01-09 @ 19:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0