jordgubbekocka.

Jordgubbekocka - vet inte om det låter bra eller dåligt. Men strunt i det! För igår var jag en kocka med ett jordgubbsprytt förkläde som jag fick i julklapp av mor och far (eller var det morfar?). Himla fint tycker jag. Så fint att jag hade på mig det en timme efter att maten var klar. Jag har ju varit lite orolig att jag bara skulle äta sallad varje jäkla dag, men har nu fått tillbaka lite inspiration. Nu är det bara mitt onyttighetsberoende som ska försvinna. Så fort jag ätit mat så vill jag ha något annat, men Jonas har installerat Sims3 på sin dator nu så att jag ska kunna tänka på annat, haha. Då är det illa, han vill egentligen verkligen inte ha det på sin dator, haha. Ops :)

Igår åt vi i alla fall kycklingklubbor med en variant av ratatouille (?). Är ju bara en grönsaksröra så det finns säkert inget fast recept. Jag hade i zuccini, röd paprika, gul lök, färska champinjoner och tomatkross. Och vitlök såklart. Och just det, en röd chilifrukt också. Blev lite sting och jättegott. Hade ungefär lika mycket av alla grönsaker som jag fräste i olivolja och sen lät det puttra ihop med ett paket krossade tomater. Sås och grönsaker i ett, fantastiskt smidigt! Och kycklingklubborna kryddade jag lite gott och lät stå i ugnen på 225 grader i en timma ungefär. Mums!


Hade med mig datorn i köket. :)

Idag till lunch så åt jag en pytt med de grönsaker som blev över från igår. Och lax i. Också gott!

Ikväll blir det tvårätters middag och champagne för hela slanten. Och House-maraton. Vi firar fem år av kärlek!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Haha morfar ja, hade glömt, mycket kul :)



Grattis till 5 år av kärlek :) och jag ska testa den den grönsaksröran en dag, lät mycket gott! Idag ska jag få mat av mor och far...

2011-01-12 @ 16:53:22
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0