huvudet högt.

En låt som får mig att börja gråta varje gång är Huvudet högt med Eldkvarn. Slår aldrig fel. Den är så vacker och så sorglig att man måste vara känslokall för att inte känna ett litet hugg i magen. Det är min absoluta favoritlåt!
Sista gången jag såg dig var du gammal och trött - då tänker jag på min älskade lilla söta farfar som jag saknar så. Men är man trött så ska man få sova. Så är det ju bara.
MEN, för att bli glad igen så byter jag till något av Billie the Vision and the dancers. Då blir man lite lyckligare helt plötsligt. Prova!

Snabba humörssvängningar hade jag idag förresten. Blotta tanken av att inte "få" äta kolhydrater gör mig givetvis akut sugen på det. Inga konstigheter där. Vill ju inte fuska. Men popcorn är inte fusk för mig, sa min älskade man. Ja, han sa det när han skulle gå så inte var det för att slippa mitt gnäll inte. Eller? Jag har alltid tyckt att popcorn är nyttigt, speciellt med en klick smör till. Och popcorn gör mig glad och mätt, så det ska vara min lyx. Mm, popcorn! Ett vackert ord. Yes, I'm addicted. House har sina piller, jag har mina poffade majskorn.



Har också en sjukt go filt från Chil(l?)i också. Häromdagen satt jag, Jonte och vår kära Matilda under den alla tre. Trots att det var himla mysigt (haha) så trivs jag bäst själv under den så jag kan bli en puppa.

Just det, det är ju faktiskt en matblogg. Dagens middag: Kycklingfilé i ugn med massa goda kryddor och en bönsallad, innehållandes kidney- och vita stora bönor. På det en dressing på vitvinsvinäger, olivolja, salladskrydda, salt, peppar och provencalörter. Och lite överblivna färska champinjoner. Smarrigt värre!

Godkväll!

Kommentarer
Postat av: hanna

2011-01-11 @ 20:42:22
Postat av: Anonym

Kyckling med bönsallad är mums det!Bönor av alla dess slag över huvud taget är mumma =)

2011-01-11 @ 20:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0