GÄSTBLOGGARE!

Eftersom jag uppenbarligen är rätt kass på uppdatering så får min syster underhålla er under tiden! Hon har gjort något fantastiskt gott (har inte smakat, men litar på na!) som hon tycker att alla ska prova. Det ska jag minsann göra en dag. Sen ska jag lägga upp bilder från jul och nyår, men då måste far skicka över bilderna först. Här har ni och njuta av:

Jag hittade ett recept på chilifärs och bakpotatis på tasteline.se, men som vanligt hade jag ju inte allt hemma så fick improvisera lite.
Originalreceptet hittar du här:
http://www.tasteline.com/Recept/Bakad_potatis_med_chilifars_och_bonsallad?portions=4

Istället för tomatpure (som självklart var slut i vårt kylskåp) tog jag krossade tomater och då passade jag på att utesluta vattnet som skulle vara i för det tänkte jag fanns gott om i tomatkrossen. Och jag tog absolut INTE 2 msk chilipulver!! Blev alldeles lagom starkt med bara en matsked. Och deras fina sallad uteslöt jag och tog istället en helt vanlig sallad fast med deras dressing. Färsen blev alldeles underbart god. Den bakade potatisen delade jag i två delar tog lite olja och flingsalt i en ugnsform och in med dom i ugnen i 30 minuter, perfekt att de klarar sig själva medan man fixar färsen. :) Tillslut gjorde jag en vitlöksyoghurt och den var som grädden på moset! ;)
Tror nog att receptet är lika bra utan improvisation men jag tror inte att det funkar att ha 2 msk chilipulver i. Jösses!
/ Josefine


Ser ju förjädra gött ut alltså! Nu måste jag springa till kylen!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Det var supergott. kul att gästblogga! :)

2011-01-06 @ 13:40:51
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0