mumsig kyckling och ond hals.

Idag åt vi något nytt och gott! Kyckling med sambal oelek (?). Hittade receptet på min favorit matblogg, ja förutom min egen såklart hoho, närmare bestämt på Matplatsen. Där borde ni gå in och kika när ni behöver tips eller bara är sugna på att se lite mat. Bara ni inte glömmer av mig ;) Det var i alla fall fantastiskt gott, vi tog lite mer sambal än i receptet, nästan dubbla tror jag. Hade i och för sig någon deciliter mer sås också. Till detta åt jag ris och sallad, och herrn bara sallad. Han är den duktiga av oss.

Vi har nu kallare än kallast hemma, vilket resulterat i en förkylning. Började med snorig och rinnig näsa imorse och har nu utvecklats till ond hals. AJ! Det megakalla vädret ute kan ha en liten del i spelet också. Men fint är det ute i alla fall. Om det är lika fint imorgon så ska jag gå ut med mina nya brillor och låtsas att jag är Greta Garbo.


Tur att jag har en gosig filt här hemma som håller mig varm. Det, dubbla leggings, raggsockar och te håller mig varm. Tog även ett fotbad förut medan raggisarna låg på elementet och kycklingen stod i ugnen. Ska nog bada mina små fossingar varje dag om det ska vara så kallt.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Josefine

din lilla sötkorv! :) hoppas du snart blir frisk! kram o puss

2011-02-15 @ 14:53:09
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0