glasögonfri!

Jag är inne i en djup svacka vad gäller plugget. Orkar inte, vill inte. Har hört att sista året ska vara tungt oavsett vad man läser, men det här är sjukt. Kanske inte är så himla svårt, men jag vägrar visst få in något i min lilla ärthjärna. Men det kanske vänder snart, helst innan tentan! Igår höll jag på att kollapsa (okej, kanske överdriver men jag vill ha lite sympati, okej?) och toksomnade istället för att plugga. Men som tur var fick jag åka iväg och fika med min söta vänner på kvällen. Thank Goood. Eftersom Jonas är en hurtbulle så hinner inte han tycka synd om mig tillräckligt mycket varje kväll. Dumt det där.

Imorrn kommer hursomhelst bli en fantastisk dag! Jag ska till frisören på morgonen och slinga och klippa håret. Dags såhär ett halvt år senare. Men då kan man unna sig lite slingor eftersom jag ändå bara går dit två gånger om håret, haha! Sedan på kvällen är det äntligen (känns som jag väntat för länge!) Öl-VM hos Sterner/Meijer. Det är alltså inte smaken, utan utseendet som ska bedömas, ska bli kul! Hoppas något av mina val vinner.


Inga glasögon - men JAG SER! Fantastiskt med linser ändå..

Har visst inte tagit bild på något gott det senaste vad jag vet så jag ger er Nyårsafton 2010:


Dukat och klart!


Förrätt: Hummersoppa med vitlöksaioli och kräftstjärtar.


Varmrätt: Parma och timjanslindad oxfilé, hasselbackspotatis,
kantarellsås och bearnaisesås.


Mamma förbereder. Redan här ser det gött ut!


Dålig bild, men god dessert. Vaniljkräm med hallonsås och
passionsfrukt. Vansinnigt god!


Den obligatoriska svanen innan gräddning. Ser bra ut...


Helt klart den gulligaste svanen hittills. Lite brun, men gullig..

Gott nytt år ;)

Kommentarer
Postat av: Josefine

Känner inte igen dig!! Men vad söt du är! Hoppas du klarar av att ha linser jämt nu då. Så du iallafal har ett alternativ, det är ju alltid gött. Det inser ju jag nu som har köpt glasögon och är så nöjd :)

2011-02-03 @ 22:09:22
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/
Postat av: mamma Pia

Sötskorpa!!!

Och vilken middag det var!! Skulle platsa på vilken helst..Den där efterrätten..mmmmm

2011-02-08 @ 21:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0