ego.

Nu är mobilsladden borta på riktigt så därför kan jag inte lägga upp bild på mat. Vi har inte ätit mycket som blivit så fint, men ack så gott, så det gör er nog ingenting. Och så får ni ju istället se söta bilder på min vackra nuna. Det är ju faktiskt inte fy skam.
Men idag åt vi köttfärs (yey skrek min mage som är lite trött på kyckling och fisk) i form av chiliconcarne på vårt eget lilla vis. En påse köttfärs (ingen aning om hur mycket, men lagom för fyra portioner tror jag), stekt tillsammans med paprika och fyra vitlöksklyftor. I med ett paket krossade tomater, en buljonggelégrej, kryddor i form av salt, peppar, paprikpulver och chilipeppar. Och på slutet hällde vi i en påse hemkokta (jaja, vi jobbar bara med egna varor så klart.. ehm..) kidneybönor. Nomnom. Jag hade ris till och herrn hade bönsallad från igår. Mätta och belåtna blev vi.

Nu funderar jag på dock på att ta en leverpastejsmacka till min nykokta kopp te.


Oh, hello!

När jag använder mitt förkläde så är det på tills jag går och lägger mig. Eller tills jag tar på mig pyjamas. Tur att det är så fint. Men på tal (bild?) om jordgubbar - köp inte spanska färska jordgubbar nu. Det fanns billiga här så vi provade, ingen hit. Totalt smaklösa och hårda. Usch!

Kommentarer
Postat av: Josefine

I loooove chili con carne på alla vis! :)

2011-02-24 @ 16:20:12
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0