Lyxfrukost.

Jag är ju ingen frukostmänniska. Har nog blivit bättre nu än när jag var yngre ändå. Nu kan jag äta i alla fall en halvtimma efter att jag gått upp. Ibland vaknar jag till och med hungrig, det händer dock inte ofta. Blir lika chockad varje gång!

Men idag hade jag statistiktenta (igen, suck..) klockan åtta. Tog med mig en drickyoghurt att ha medan jag skrev. Vet inte varför jag tar med mig något, för jag tar typ en klunk. Jag tycker väl att när man väl börjar skriva (och räkna i detta fall) så varför ta en paus för att FIKA? Men bra att ha något ifall man får en hungerpanik. Men dessa människor som dukar upp världens fikakorg typ. Vatten, kaffe, cola, frukt, smörgås, yoghurt, godis. Alltså. ENOUGH!

Hursomhelst, klockan tio kom jag hem och kilade in på ICA och köpte två färska frallor, varav en ostfralla som är världens godaste bröd, och grädde. Detta blev en god frulle beståendes av leverpastejsmackor och en stooor kopp varmchoklad med vispad grädde. Kändes som jag var hemma hos mormor när jag drack varm choklad. Fattades bara hönökaka med ost eller mormorsknäcke att doppa. Det var tider det!


Muuuummafilibabba!

Här om dagen bakade jag scones. Lyxade till det med lite jordgubbssylt på flaska. Sjukt smidigt, och kul! Då kan man göra roliga figurer på smörgåsen. Titta:


Myspys med dinkelscones, smoothie och ljus.

Nu blir det middagslagning. Något med köttfärs blir det idag. Jag är sugen på köttfärssås och spagetti. Vet ni att jag endast ätit pasta EN ENDASTE GÅNG sedan vi slutade med det. Tokigt.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vilken underbar färg på bloggen. Love it! :) Och ja, ostfralla är verkligen bäst! :)

2011-04-13 @ 17:43:19
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Hoppas det gick bra på tentan!så jäkla gött att unna sig nått gött efter tenta,ja e verkligen en frukostmännisks och blev lite avundsjuk måste ja säga när ja såg dina mumsiga mackor!

2011-04-13 @ 19:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0