how it's made.

Ikväll åt vi riktigt god middag. Kände för att lyxa till det lite. Vi behöver lite lyx mitt i veckan när vi jobbar så hårt båda två. Så mycket jag pluggat nu de senaste veckorna har jag inte gjort om jag ens lägger samman allt plugg under fyra år. Haha, det visar mer hur dålig jag varit innan än hur duktig jag är nu men. Ändå!

Middagen bestod av lövbiffsrullader fyllda med färskost och grönsaker i ugn. NOM! Såhär gick min matlagning till:


Ingredienserna!
Lövbiff (600g)
125g färskost - chili/paprika
Fryst persilja
2 dl creme fraiche
3 spetspaprikor (det var billigt. samma sak som vanlig)
1 rödlök
2 morötter
Lite champinjoner



Färdighackat, inoljat, saltat, pepprat. Tjoff in i ugnen i 225grader!
När detta var intjoffat började jag med....


Salta, peppra och gegga på färskosten!


Rulla ihop och tandpeta!


Stek på högsta värme så de blir bruna och fina!


På med creme fraichen, ost och persilja (som jag egentligen tänkt
ha I rullarna, well well..)


Servera och ÄT!!


Slicka rent och slappa i soffan. Lätt som en plätt!

SÅ, nu kan alla laga. Och jag har använt bilder för en hel evighet framåt! Jag längtar till på lördag (möjligtvis fredag kväll) då jag ska äta något onyttigt igen! Har hållt mig nu i tre dagar och är väldigt stolt. Ska nog ta lite ananas och jordgubbar nu. Innan jag springer och köper en glass.....

Kommentarer
Postat av: Josefine

jag är impad att du hade lagt alla grönsaker så fint på plåten... :) Såg väldans gott ut! Ska vi nog också lyxa med en dag!

2011-04-27 @ 20:47:46
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/
Postat av: mammaPia

Men såå snyggt...och så gott!!Rullader är ingen barnlek!! Och en så fin blogg du har nu, tom så jag blir sugen på tårta!!!!

2011-04-27 @ 21:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0