absolut förbjudet.

Har jobbat hela helgen hos de kära pensionärerna. De kom ihåg mig, kul! "Meen Maria, vad kul o se dig!" och "Heeej syster!!" är alltid lika kul att höra när man kommer tillbaka!
Jonas har varit borta i helgen, vilket inneburit att jag fått bestämma alldeles själv vad som ska ätas till middag (lunch får jag ju på jobbet!). Det har med andra ord blivit pommes både på fredagen och lördagen. Först med korv och sen med chickennuggets. Icas nuggets - de bästa jag ätit. Tips tips!

Dagens lunch satt jag och avnjöt ute i sommarvärmen. Herrn hade igår lagat tre matlådor med kycklingsallad när jag hade gått och lagt mig. Tog på lite av min supergoda olivolja med vit tryffel som jag fått av Hanna. Känns så lyxigt! Fick lite färg på bringan och blev sjukt nöjd. När jag sedan skulle visa upp det så hade det försvunnit.. Buhu.

Nu till det absolut förbjudna. I lördags när jag gått o lagt mig 21.30(!!) så vaknade jag till av ett MMS från mamma. Det innehöll följande:


Dessertbricka från Sturehof.

Sånt här får man INTE skicka till mig.. Hur gott ser det inte ut? Creme Brulee, Kolapaj och glass. Hmpf. Fick idag även höra resten av menyn som bestod av hummer och fisk. JAG VILL OCKSÅ! Nästa gång moster kommer till Sverige tycker jag att det är min tur ;)

Dagens middag? Pommes och nuggets..... Oops!

Kommentarer
Postat av: MammaPia

Ha,ha, klart man måste skicka bilder till sina barn när man äter så gott! Du ska vara glad att jag inte tog kort på Huvudrätten! Det snyggaste jag nånsinn sett!!

2011-04-11 @ 20:34:51
Postat av: Josefine

ja fy fasiken vad gött! :)

2011-04-12 @ 18:06:14
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/
Postat av: Josefine

pommes och korv alltså... men mammas dessert såg också god ut! :)

2011-04-12 @ 18:06:47
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0