ge mig en kamera!

Skulle verkligen vilja ha en kamera. Tänk vad mycket finare allt här skulle bli. Frågan är om jag verkligen skulle använda den? Jag är nog ingen kameramänniska. Får helt enkelt uppdatera telefonen istället och få bättre kamera där. Hur som helst, köttfärslimpan blev dundergod faktiskt. Vet inte hur mycket köttfärs jag hade men skulle uppskatta ett kilo. Till det tillsatte jag en finhackad tomat, en finhackad liten lök, ca ett paket finhackat bacon (hade hackat infryst så vet inte exakt), två ägg, persilja, oregano, ½ dl ströbröd, 1½ dl mjölk+grädde. Salt och peppar såklart. Och en påse riven pizzaost (som att det är någon skillnad på pizza och gratängost?). Det var det tror jag. Kletade ner det i en brödform, och tryckte i en termometer. In i ugnen på 200 grader tills det blev 72 grader cirkus, kan väl ha tagit en timme? Till det åt vi potatis och morötter i ugn och en härlig svampsås med lite sky från limpan.



I eftermiddas så fick jag finbesök av min kära kära Hanna som jag inte sett på alldeles för länge. Hon var lika söt som vanligt och vi tog en höstfika utomhus. Kanske sista för i år? Gäller att passa på. Det blev kladdkakemuffins (som var lika goa idag) och te under varsin filt. Mysigt helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0