får det lov att vara en bakpotatis?

Idag är tredje dagen jag äter bakpotatis till lunch. Med keso, vilken förövrigt är väldigt väldigt god. Den rekommenderar jag verkligen, Keso med fyra sorters lök. Perfekt till potatis, kan även tänka mig att den är god till sallad eller lax. Yum.
Idag tar bakpotatisen slut i alla fall (köpte tre för tio kronor) och det är väl lika bra det. Någon måtta får det vara.

Har en ledig dag idag. Det är perfekt när det har regnat hela dagen, för då får man ligga under täcket i soffan och glo på tv, dricka te och baka kladdkakemuffins. Har även provsmakat muffinsen såklart, blev så jävla goda. Det går ju liksom inte att misslyckas med, sånt gillar jag!
Använde följande recept, som gav typ 14 muffin i bullformar:

2 ägg
2 ½ dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
½ tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
1 dl olja (använder nästan alltid det istället för smör som vi typ aldrig har hemma, mycket smidigare!)

Vispa ägg och socket en liten sväng. Sedan i med allt annat, typ en matsked smet i varje form och TJOFF in i ugnen i tio minuter på 200 grader. Så jävla enkelt, och så himla gott. Gör't!

Imorgon ska jag göra köttfärslimpa, vet dock inte riktigt vad man ska ha i. Något tips?


Eftersom sladden fortfarande är borta (eller inte uppletad helt enkelt) så bjuder jag på en gottig bild från
Matmarknaden i Middletown, Irland. Fotad av vår allas favoritfotograf Björk!

Kommentarer
Postat av: mamma Pia

Variation är bra, men är det nåt som är gott så..S

Dom där muffisarna lät goda, kanske skulle gära dom på jobbet en dag. Dom där kakorna i förgrunden med rosa o grejs på ser farliga ut..mums....

Köttfärslimpa... Ost är gott i, persilja, bacon, senap, tomat, oregano.. Blanda och ge, bara!!!

2010-09-21 @ 20:02:43
Postat av: Josefine

haha, jag vet inte ens hur man börjar göra en köttfärslimpa, men det lät ju hur gott som helst med allt det där i! kanske får söka upp ett recept och fixa ena limpa en da!

2010-09-22 @ 10:42:29
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0