happy cuponlady.

Jag är en kupongmänniska. Vissa skäms och skulle aldrig klippa ur en kupong och ta med till affären. Jag skäms inte! Kuponger är ju kanon! Fyndade nyss tre olika ting på ICA. Veckans kupongvaror var följande: Palmolive Pumptvål 10 kronor, Uncle Bens Boil-in-bag ris 10 kronor och Uncle Benssåser 10 kronor. Om jag tog allt? SJÄLVKLART! Boil-in-bag ris är ju så himla smidigt. Tyckte att det verkade töntigt först, men icke nu! Dyrt vanligtvis så det känns ju onödigt, men när det är i princip gratis så är det ju sjukt mycket bättre än vanligt ris (som alltid kokar över!). Förutom dessa fynd så inhandlades en påse chips (Creme Cheese, yum) och en cremefraiche med honung och getost. Denna ska användas som kall sås till kycklinglåren som står i ugnen. Och en påse ris ;)


Ser ni lyckan i mina kupongögon? Stora halsduken ger lyckan en extra skjuts!

I övrigt är jag sjukt trött om mornarna, eftermiddagarna och går och lägger mig klockan tio i princip varje kväll. Att vara lärare (nästan) tar på krafterna. Tror mest det är att jag är så förbaskat trevlig dagarna i ända som gör det. Och att jag måste tänka på mitt språk (har hittills inte svurit i elevers närvaro, vilken tur va?). Eller så är det för att jag måste gå upp in i helvete tidigt - typ 6-7 varje morgon. Fybubblan! Imorrn har jag dock sovmorgon till halv tio. Så ikväll kan jag vara vaken till elva. Jippiyey!
På tal om skolan. Maten på den skola där jag har min praktik är så himla bra! Idag lät det dock lite läskigt så jag vågade inte prova. Då kommer en kollega och säger att det var det godaste hon ätit på skolan någonsin. Haha, om jag blev besviken? Jopp.. Men nästa vecka är det pizzabuffé och då kommer besvikelsen vara långt borta!


Såhär har vi det på eftermiddagarna när eleverna gått hem. Te och papper!

Gokväll!

Kommentarer
Postat av: Josefine

du är en flitig lärare du, och ja man blir trött, galet trött :)

2010-11-18 @ 22:27:04
URL: http://josefine-creo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0