alla älskar ernst.

Igår fick jag ett sms av Hanna där det stod att hon köpt en present till mig och att den bara skrek Maria. Såna sms vill jag ha oftare, speciellt eftersom jag är nyfiken i en strut och älskar presenter! Och vet ni vad det var? Jo, det var en julbok med Ernst Kirchsteiger. THE Ernst. The man. Jonas trodde (tror?) att Ernst är en svärmorsdröm. Haha! Han är rolig han.
Jag vet vad ni tänker (Josefine)! Ernst är lite otäck, jobbig och alldeles för filosofisk. Lite puckad. Ja, allt det är han men även rätt charmig. Jag har börjat gilla Ernst. Ju mer jag skriver namnet, desto fulare blir det dock. Men det är en annan femma. Jag och Hanna har redan tittat ut vad vi ska baka till första advent och det blir "Knäckbräck i micron" och "Valnöts- och saffransskorpor". Gött va? Ernst ska ingå i mitt julpynt i år. Det blir han, två tomtar, en halmbock och en adventsljusstake a'la 90tal. Fy vad fint! JUL, JUL, SNÄLLA JUL - KOM NU!

I helgen har jag jobbat, 5 timmar totalt - mycket ansträngande som ni förstår. Men vad mysigt jobb jag har, om jag inte hade pluggat så hade jag velat vara där jämt. Jo men faktiskt, det är så roligt! Okej okej, klart jag inte vill jobba jämt, men nu kan jag ju säga så när jag vet att det inte kommer ske. Det är så härligt, jag kom dit med håret (som var en dag över tvättiden) uppsatt i en halvtaskig knut och får höra: "Vilken fin knut du har idag! Du är så vacker! Vilken vacker knut du har!" Va? Blir man inte lycklig? Fick också en kram av en annan dam som saknat mig. Åh!

Nu mår jag lätt illa. Vi åt middag (potatis, lök, morot i ugn och schnitzel med vitlökssmör) och tryckte sedan i oss (okej, mest jag) en hel påse ostkrokar. Och en 2 liters Coca Cola. Light, så i princip nyttigt!

Nu ska ni få se på gulligt:


Jag hjärtar Ernst. Joru!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tummen upp :)

2010-11-07 @ 20:33:31
URL: http://hanna-hannisen.blogspot.com/
Postat av: Pia

Den boken vill jag kolla i!!!!

2010-11-07 @ 20:58:50
Postat av: Josefine

haha precis vad jag satt och tänkte och sen kom mitt namn där mitt i mina elaka ernsttankar. haha! :)

2010-11-08 @ 22:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0