vad hände?

Jösses vad trött jag är. Skulle kunna somna för natten nu, men då vaknar jag väl säkert mitt i natten och är pigg. Det vill jag inte. Så vill jag inte missa mitt nya favoritprogram på tv - The Good Wife klockan nio!

Jag är även lite i chock. Jag bakar i princip aldrig och när jag väl gör det så blir det ju något med socker. Typ kladdkaka, muffin, sockerkaka, paj osv. Men helt plötsligt så fick jag för mig att baka bröd. Helt plötsligt så stod jag och bakade rågsiktsbröd medan Jonas gjorde rent ugnen. Haha, det låter ju som jag skojar för folk som känner oss. Men det är helt sant. Gjorde i alla fall två limpor efter ett recept på rågsiktspåsen, med lite sirap i. Hoppas det inte blir för sött, det är inte så gott tycker jag. Det stor och svalnar nu, snart provsmakning med smör och ost! Och ett stort glas mjölk till. Nu är jag ganska mätt dock, Jonas lagade middag (värst vad produktiv han varit idag!) som bestod av köttfärsås med champinjoner och paprika och ris. Han åt såklart pasta, men jag gillar att ha ris till, godare till morgondagens matlåda också. Så kan man äta med sked. Som vissa tycker att bara tjocka människor gör. Men jag är lite rund nu så det passar la! :)

Ska ta en bild på brödet sen och hoppas att det går o lägga upp. Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Haha,oj då, känner mig lite träffad där! Soppa är den enda maträtten som får avnjutas med sked :)

2010-05-25 @ 19:53:11
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Tummen upp Maria! Det är ju roligt att baka bröd - tänkt vad mycket ilska på idioter man kan bli av med när man knådar =) Dessutom är det oftast mycket godare än köpt...kom just på att jag har surdeg i frysen..kanske blir en brödbak snart här oxå =)



Förresten så får man alltid äta med sked, åt pasta med tomatpastasås i går och då är ju sked lysande =)

2010-05-25 @ 20:14:58
Postat av: Anita

Om du vill ha lite inspiration kan du gå in på skövde kommuns hemsida och klicka dig fram till Rosenhaga förskola. Där finns recepten som de vann SM i skolmåltider med. Jag åt den menyn i går, smaskens utöver det vanliga! Baconbröden bara smälte i munnen!

Kram

Anita

2010-05-26 @ 17:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0