söndagsmiddag.

Jag håller på att tillaga något gudomligt. En riktigt söndagsmiddag (förutom stek då..) som består av en köttgryta med ris. Grytan står och puttrar nu och den innehåller än så länge grytbitar av fläsk, två morötter i slantar, en gul lök i klyftor, ca 2 dl skogssvamp (ni vet en såndär brun kantarell, vet inte vad det heter?), vatten så det täcker i gjutjärnsgrytan och en fond duchef buljong (såndär gelésak i en liten bytta, luktar apa - smakar mumma)! Jag har redan varit och surplat ett tiotal gånger, är ju såå himla gott med sky/spad/fond! När grytan kokat tillräckligt länge, tills köttet nästan faller isär, så ska jag slänga på lite grädde och hälla i rårörda lingon som jag precis fixat ihop. Vad tror ni? Jag tror på en succé! Känns väldigt husmorigt att använda egenplockad svamp och egenplockade lingon. Synd att det inte är jag som plockat, utan min eminente bär- och svampplockare - svärfar! Bra att ha en sådan!

Annars idag har jag tvättat sju tvättar tvätt. Aptråkigt, men är nöjd nu, speciellt efter att jag krypit i en nytvättad och lite halvvarm (heja torktumlare) morgonrock! Nu är det söndag på riktigt, bara njuuuta av sista lediga dagen! Nu är det full fart fram till den 3e juni, sen ska jag vila. Vila, vila, vila.

Godkväll!

Ps. fungerar fortfarande inte att lägga upp bilder, får prova imorgon igen. Tråkigt..

Kommentarer
Postat av: Josefine

trattkantarell kanske? :) lät himmelskt gott!

2010-05-23 @ 20:31:46
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/
Postat av: mamam Pia

Just det, trattisar är det. Så himla gott! Snart kan vi kolla i skogen på hörnet efter gulingar oxå!!!mums!!!

2010-05-23 @ 20:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0