musslor.

Igår fick vi en smak av Grekland till middag, så passande efter min Kretasaknad.. Var alldeles för hungrig för att bestämma mat och alla bra förslag som mamma kom med ville jag inte ha. Hade gått över till hungerkatastrofläge. Inte bra när man ska gå o handla middag.. Men jag blev inte arg eller grinig för det första vi hittade när vi kom in i affären var färdig grekisksallad för 5 kronor (med olika sallater, tomat, fetaost, oliver osv) så vi tog varsin sådan påse och köpte sedan en burk med blåmusslor i lag. Väldigt väldigt gott! Som tur var blev det även över lite musslor så idag, medan karln är ute och fiskar, så ska jag äta pasta med färska champinonjer, grädde och musslor! Lyxigt, men billigt. Men lyx behöver ju inte vara dyrt kom jag och Johanna fram till idag när vi satt på bryggan och mumsade i oss kanelgifflar och alldeles för varma vindruvor! Tänker inte prova lägga in någon bild nu, för jag kollar på Greys Anatomy på nätet och vill inte att det ska lägga av igen..

Godkväll! Glöm inte att äta massa gott idag, det är ju lördag! Jag ska fira med popcorn och resterande gifflar!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Klart vi inte glömmer att äta gott, chips och dipp och folköl har vi laddat med här idag! :)

2010-05-22 @ 18:51:14
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/
Postat av: mammaPia

Jag åt ugnsstekt carre med vitlökssmör..smaskens!!!!

2010-05-22 @ 22:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0