en tur till landet.

I fredags efter skolan tog jag en tur till landet. Närmare bestämt till Byle i (eller utanför) Vingåker där Hanna är hus- och kattvakt när hennes föräldrar lever loppan i Italien (nej, vi är inte avundsjuka alls. vi hade ju regn och kyla!). Jag skulle egentligen gått på 30års-fest igår men kände att en mysig och lugn helg på vischan lät bättre, och så bra den varit min helg! Vi har myst, ätit gott, sightseeat och spelat spel (jag är så jävla bra på yatzy så ni kommer bli rädda om jag berättar hur många yatzy jag fick!!)! Kan inte låta bli att le när jag tänker på det, haha! Vi gjorde en dumlekladdkaka i lördags förmiddag som man nästan skulle kunna dö för. Basen var en vanlig kladdkaka (som alla förmodligen har sitt egna lilla recept på) som vi sedan toppade med dumlekolor i smakerna: original, laktrits och apelsin/mango. Det var så.... ja, går inte ens att beskriva hur gott det var med lite vaniljglass till. Vi har även ätit hemmagjord pizza, nybakt bröd till frukost, bakpotatis med olika röror och chips!


Salami, champinjoner, fetaost. Mums!


Före gräddning! Ser nästan godare ut här.... :)


Efter! (den är inte så bränd som den ser ut!)


Lunch på tåget hem. Crispy chicken från BurgerKing - plusmeny!!

När jag kom hem väntade ett efterlängtat paket på mig från käraste syster! Hon vet allt hur man gör någon glad hon. Inte nog med att hon sytt världens finaste scarf åt mig utan hon slog in den så jag blev alldeles lycklig. Se!


Titta vad sött. Och en så fin knapp! Ska hitta nåt bra ställe att ha den!


Och såhääär fin är scarfen! I love it!!




Kommentarer
Postat av: Josefine

Kul att du gillade både paketet och scarfen! Du var riktigt fin i den! Och vilken läskande kladdkaka, den måste provas! Snarast ;)

2010-05-09 @ 22:05:23
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0