tvätta, packa, sova.

Tvätta, packa, sova - det är mitt schema över lördagskvällen. Ja, men visst är det väl såhär vi alla vill spendera våra lördagskvällar? Med att tvätta alla underkläder förutom jultrosorna, packa ner alla sommarkläder man har (ja, det ska vara sol varje dag i Skåne, säg inget annat..) och somna klockan tio? Och jobba först såklart, från halv åtta på morgonen. Jag önskar jag hade det såhär vaaarje helg. Huff, fyfan. Är redan slut och då har jag inte packat än. Eller åkt till affären och köpt kvällens middag - en påse chips som ska avnjutas i sängen till ett avsnitt O.C.

Herrn i hushållet har lämnat tvätten till mig (han är ju för rar, alltså!) och åkt ut och firat sin far på 60-årsdagen. De firar storslaget, med massa fisk och skaldjur. Han ringde nyss och berättade att han ätit gratinerad hummer. Ts, som om jag skulle vilja ha det? Eller just det, det ville jag ju...

Och som grädden på moset (som jag brukar servera min pensionärer på jobbet) så är jag allergisk mot något här hemma. Vet inte vad. Är ganska städat, och dessutom är jag inte allergisk mot damm eller kvalster så det kan det inte vara hur som helst. Kan det klia i ögonen av mögel? Eller av jobbiga grannar som inte verkar veta hur man sköter ett barn?

Men för att avsluta med något positivt: Imorgon blir jag hämtad på jobbet (får äääntligen åka buss till jobbet, som jag längtat!!) kvart över fyra för att då bege oss mot första stoppet på semestern - Skövde! Andra stoppet blir på måndag då vi beger oss till Landskrona. Sista stoppet blir Köpenhamn. Och däremellan ska vi till Helsingborg, Helsingör och en massa fikastopp på vägen till alla olika ställen! Längtar nu efter pölse, familj, gudson och resten av irländarna!!

Tjing tjing!


Ser ni vad synd det är om mig? Till och med håret är lite deppigt :)

Kommentarer
Postat av: Josefine

snart bli det kul! så snart slipper du deppa! ska bli en riktigt kul semester! :)

2010-07-25 @ 00:20:27
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0