hurra för vindpustar!

Vilken hetta! På jobbet är det så varmt att man får panik. Svetten rinner, kockbyxorna fastnar på benen (trots största storleken), fötterna svullnar upp. Satan alltså. Jag gillar verkligen värmen men i ett kök utan AC är det fullkomligt oldiligt. Vår lilla sommarjobbare svimmade idag. Vet inte om det var på grund av värmen (typ vätskebrist) men förmodligen. Det gick ju bra, men det var lite otäckt, stackarn..
Lite honungsmelon svalkade oss dock på lunchen och så fort det kom en vindpust så lyfte vi armarna och hurrade! Men imorgon är jag ledig, och det ska vara lika fint då (kommer väl säkert ändras..) och då ska jag åka till Björklinge och bada, vare sig någon vill med mig eller ej! Går inte att vara i stan när det är så varmt, måste vara vid vatten så man kan svalka sig. Kanske ska klura ut något smarrigt man kan ha med sig. Synd att jag inte äger någon kylbox, men jag har iaf en kylklamp från jobbet i frysen nu (fick nämligen med mig massa mat hem idag, chorizogryta med en gullig pingvin på locket. Haha, har en så gullig chef!) så det får duga!

Nä, nu ska jag kolla klart på Beverly Hills 90210 och sedan läsa lite i min nya bok, som verkar väldigt bra efter sisådär 100 sidor. Gillar lättsamma böcker!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Men stackars sommarjobbare! Fast det är inte konstigt, så varmt som det är, kan bara tänka mig hur varmt ni måste ha det i köket!!

2010-07-13 @ 20:37:14
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0