ajje.

Jag rev mig på rivjärnet idag. Gör ju så satans ont. Speciellt när det rör sig om att riva vitlök, vilket inte är skönt att får i sår. Men som tur är så hade jag precis köpt nya plåster. Så nu är jag glad igen. Jippi! Rev vitlöken för att ha i en färdigköpt potatisgratäng i påse, från Felix tror jag. Jävligt god faktiskt, krämig och härlig! Till det stekte vi kassler i skivor. Jag har gott och längtat efter kassler men tycker att 89 kronor kilot är dyrt (jag har alltid trott att kassler är fattigmansmat, vilken miss!) och nu äntligen var det extrapris, på 39 kronor kilot, så vi slog till på ett och ett halvt kilo. Gött som fän. Snart är det fotboll igen, då firar vi med popcorn, saft och honungsmelon. Mums!

O föresten, till lunch idag på jobbet så åt jag raggmunk med fläsk. Om jag njöt? OJA! Och åt glass till efterrätt, namnam..


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ajdå..blåser

Gratäng på påse är faktiskt inte så dumt som det låter!

Vi hade oxå raggmunk med fläsk på jobbet igår, det gillade dom!!

2010-07-07 @ 22:22:18
Postat av: Josefine

gratäng på påse blir det ikväll! tack för tipset:) har nog en bit kassler i frysen, som vi också köpte när det var extra pris. Är ju svindyrt annars! Trodde faktiskt också att det var fattigmansmat innan jag för första gången handlade det själv :)

2010-07-08 @ 12:27:12
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0