snöstorm.

Och där kom snöstormen. Som ett brev på Posten. Typ ett hotbrev. Känns inte alls bra faktiskt. "Du som gillar snö!" - det får jag alltid höra av Hanna så fort det börjar snöa. Jag gillar den FÖRSTA snön, nu är jag trött på det, så om du frågar mig nu så gillar jag INTE snön! Något jag gillar däremot är dagens lunch! Vi åt indiskt på Indian Kitchen, vilket var ritkigt gott. Lite starkt om man sätter maten i fel strupe, annars bra! Man fick välja två rätter (av sex olika tror jag), sallad, nannbröd (som är anledningen till att man äter indiskt!) och dricka för 70 riksdaler. Det tycker jag är väldigt överkomligt! Jag åt en fiskrätt som bestod av en panerad fisk i någon stark brun grynig sås (haha, gud så o-gott det lät, men det var super!) och en linsgryta som var gul och krämig! Till detta fick man såklart även ris! Mumsfillibaba! Tog ingen bild för det bli ju inget vidare bra med min mobil som ni vet. Får vänta tills jag fyller år så kan jag önska mig en kamera! Eller föresten, kamera i namnsdagspresent är väl inte alls mycket begärt? Tycker inte jag! Bara så ni vet.... ;)

Var tvungen att värma mig i denna kyliga bostad precis och gjorde det med en stooor kopp persiko/mangote och tre dubbla rån med smör och ost! O ett icke-dubbelt! Om ingen (idag min inre röst) skulle hejda mig så skulle jag utan problem kunna äta ett helt paket rån på en och samma gång. Och då snackar vi det stora paket. Nemas problemas.

Gårdagens thaigryta:
3 kycklingfileer (i kuber)
1 röd paprika (i centimeterstora skivor)
1 röd chilifrukt MED kärnor (hacka smått, smått)
10 färska champinjoner (brukar dela de i fyra)
½ gul lök (i båtar eller halvmånar)
1 burk kokosmjölk
Tom Kha-soppmix från Santa Maria
Lite fisksås

Bryn kycklingen, släng ner alla grönsaker och häll över kokosmjölken och mixen. Låt koka i ungefär tio minuter, blanda sedan ner kokade äggnudlar (eller vad som önskas till!). Lite fisksås kan man ha i för att det ska bli lite mer salt. KLART!

Istället för mixen kan man ha i följande (orkade inte handla allt igår bara, haha):
Grön currypasta
Sambal Oelek (?)
Färsk riven ingefära
Pressad lime

Allt detta efter egen smak! Beroende på hur starkt man vill ha det!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Låter som en god thaigryta. Nu är en middag nästa veckan klar =) tack för det

2010-01-27 @ 21:27:37
Postat av: Mamma Pia

En sån gryta ska jag göra här en dag, lät väldigt gott!!

2010-01-27 @ 21:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0