Skärpning.

Nu har jag en anledning till att jag inte skrivit denna (o förra) veckan, förutom min lathet. Vi har helt enkelt inte ätit något värt att lägga ut här. Vi har ätit mest skräpmat, inte i den bemärkelsen att det varit typ Max och McDonalds varje dag (kanske bara en, eller två..). Det har typ varit snabbmakaroner och färdiga köttbullar (som förpestar vårt kylskåp med otäck lukt och har fått namnet pruttbullar (yes, det är den nivån som råder i detta hushåll)! I övrigt har vi ätit pasta igen, och igen.. Men igår åt vi lite roligare mat i alla fall, dock inte så nyttig men det är ju inget krav från min sida annars heller så. Det blev pitabröd (5 kronor för 6 bröd!!) med coleslaw, sallad, gurka och chicken nuggets. Har saknat pitabröd. När jag var mindre, innan tortillans tid antar jag, brukade vi ha det som mjukt bröd till tacos, och det är ju hur gott som helst! Ska börja med det igen, för nu är jag trött på tortillabröd!

Idag började jag skolan igen efter mitt alldeles för långa jullov. Att gå upp klockan sju, för att ta bussen 07.39 innebär: INGEN FRUKOST. Jonas hade tack o lov fyndat drickyoghurt på Ica som jag kunde dricka några slurkar ur på bussen. Men när klockan blev 11 och jag var klar höll jag på att svimma av hunger, vilket resulterade i att jag var tvungen att köpa något SNABBT på stan. Tänkte köpa sushi, men Jonas var inte hungrig och det är inte kul att äta sushi själv och så gick jag förbi Subway. På Irland åt jag på Subway minst tre dagar i veckan, alltid lika gott. Idag blev jag besviken. Inte på att det inte var så gott, för det var det ju ändå (Parmesan/oreganobröd med kalkon, skinka, bacon, smält ost, sallad osv..) men en liten mackjävel, 15 cm närmare bestämt (inte jag som mätt alltså, herregud..) och den kostar 44 kronor!! Kunde ju inte gärna säga "ehm, men nej tack, då vill jag inte ha" när hon slått in suben och ber mig betala. FY! Nej, nästa gång blir det sushi.

Idag blir det i alla fall riktig husmanskost i Flogsta! Stekt fläsk med löksås och kokta potäter! Fläskbiten ligger i frysen nu för att det ska bli lättare att skära det i bitar snart! Det är ett tips från mamma, via hennes personliga slaktare. Det ni, en personlig slaktare - det skulle vi alla ha.

Kommentarer
Postat av: Mamma Pia

Det var väl tur att det var slut på det långa lovet , så att det blir lite ordentlig mat i hushållet. Men man kan behöva en skräpperiod ibland, då blir man sugen på att göra lite god mat igen.Stekt fläsk är ju det bästa som finns, och dessutom billigare i stobit, när man kan knepet..

Smaklig spis!

2010-01-19 @ 19:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0