premiär!

Premiär för bloggande med min nya dator! Den känns som en riktig bloggdator, pytteliten alltså! Om jag hade varit en riktig bloggare så hade jag kunnat ta med den vart jag vill och bloggat från buss, tåg, bankomatkö o allt man gör. Men nu är jag inte det, och har inte heller något fodral till den lilla söta så jag vågar inte ta med den någonstans (den är vit och blir säkert smutsig så fort jag lägger den i väskan).

Men nu till gårdagens mumsmat! Jag ringde min syster på vägen hem från skolan för att fråga vad de skulle äta (och alltså vad vi också skulle äta, eftersom jag hade noll fantasi). De skulle (men åt mumsig biff istället) äta lövbiff, pommes och bearnaisesås, något som jag faktiskt hade suttit o tänkt på under föreläsningen. Men när jag kom fram (haha, skrev hem först - undermedvetet?;) till affären så hittade jag bara 1 kg lövbiff, så hungriga (och rika) var vi inte. Hann bli lite ledsen någon minut innan jag hittade ekologisk(!!) ryggbiff för 99 kronor kilot. Två superfina och goda bitar ryggbiff för 34 kronor, alltså. Hade det funnits mer än ett paket hade jag köpt ett till och ätit idag, men det var inte bara jag som var på fyndhumör. Synd. Så idag till lunch blir det bara pommes o bea. Men inte gråter jag för det!


Suddigt, men gott! Älskar min nya grillpanna, tack mamma och pappa!
(Det är mitt hår som hänger ner över pommesen om ni undrar..) :)

Kommentarer
Postat av: Josefine

Mmm... mumma. Våra biffar blev mumsiga! :) vi får fynda lite god mat när vi kommer upp :)

2010-01-23 @ 15:24:17
Postat av: Mamma Pia

Varsågod! Roligt att den var bra. JAg använder oxå grillpannan ofta. Du har tur du som har ett super_ICA där du bor! Men hår i maten...nåja, över maten var det visst..Kram

2010-01-24 @ 06:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0