duffyglass.

Sitter och tänker på vad jag är sugen på för glass. Först dök det upp en isglass i huvudet. Ni vet, den där goda apelsinisglassen med ett supertunt lager choklad längst upp på toppen. Finns säkert bara hos glassbilen, där ingen har råd att handla ändå. Eller ens hinner ut innan den tutar iväg?

Men när jag tänkte lite till så blev jag genast lite irriterad. Jag började (återigen!) tänka på Duffyglassen! Minns ni? Jag minns den verkligen, känner till och med smaken av den i munnen just nu. Hur sjukt är inte det? Har inte ätit den sedan tiden på mormors och morfars torp, och det var ju inte igår direkt. Men vad hände med den? Var de farliga, gifitga eller vad? Helt klart den bästa glassen någonsin. Den och Hemlis, också från glassbilen tror jag. En blå och rosa hallonisglass. Ja, det var bättre förr.. Nu är det bara en massa citronglassar med Svampbob Fyrkant och skit.
Tacka vet jag Danmark, de verkar aldrig sluta med sin glada gulröda isglassgubbe, eller åtminstonde hade för några år sedan när jag och syster var där. Den hette något fyndigt, vad var det?

Kommentarer
Postat av: Mamma Pia

Är det PO 74 som du tänker på ? Apelsinglassen alltså. Det är isåfall Klingglass. mm....Men vad heter nu den där glassgubben? Om vi åker till Danmark i sommar så får vi hoppas att den finns kvar! Min favvo är iallafall Ananassplitt!

2010-01-24 @ 06:23:16
Postat av: Josefine

Pop74 åt jag jämt när jag arbetade som skademarkör... mmm.. Men jag saknar ochså Duffy, jag pratar om den ibland, men Andreas vet inte vad det är för nån. Emma och Karin kommer ihåg att dom tvingade dig fråga mormor om glass iallafall för att du var minst :) haha.Min favvo var Schweizernöt som jag och pappa handlade i affären i Timmersdala :)

2010-01-24 @ 10:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0