bra matvecka.

Denna veckan kommer bli en grym vecka i matväg. Eller ja, på alla plan faktiskt. Igår började den med lunch på Blåsenhus (min nya skola!) med kära kära vänner! Åt en kycklinggryta som i och för sig inte var den godaste jag ätit med broccoli som smakade banan men själva lunchen var trevlig ändå! Åt middag ute också, på nation, som bestod av nachostallrik, ett glas rött och en öl! Kan man börja veckan bättre?

Nu har jag precis avnjutit en bakad potatis med smör och keso och en minibaguette med kokt skinka! Alldeles lagom lunch! Eller ja, jag är proppmätt, men ändå..
Till middag blir det thaimat - hemmagjord alltså! Det blir en gryta med kokosmjölk och en Tom Kha(?)-kryddblandning! I grytan är det även kycklingfile, paprika, röd chili, champinjoner och lök! Till detta blir det äggnudlar! Eller kanske ris.. Mums hur som helst!

Imorgon kommer jag äta lunch ute (varför ändra en vinnande koncept liksom?) med Hanna!

Och det bästa på veckan: Syster med karl kommer hit till helgen och då blir det mumsig mat! Ska även ta med na så hon får fynda på Ica, haha! De har gått och blivit hurtbullar, vilket innebär att jag kommer hälla i dem grädde, socker, smör, vitt bröd och allt vad jag kan! De ska RULLA hem och inget annat. Gillar inte hurtbullar..

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hurtbullar gillar inte jag heller ;) Tack för igår darling!

2010-01-26 @ 15:32:29
Postat av: Josefine

Ja, fyndshoppa på ica :) jag är inte så mycket hurtbulle, har vääääääärldens träningsvärk sen i söndags, kan knappt gå i trappor, vet inte om jag vågar träna mer, haha ;)

2010-01-26 @ 20:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0