årets kock.

Kollar på Årets Kock nu (missade tyvärr de första minutrarna för jag kollade på Robinson men men..)! Gillar inte Mat-Niklas som är programledare eller hans lilla sidekick, men gillar själva programmet. Synd att jag inte har något gourmet-aktigt hemma att äta samtidigt. Får låtsas att rånen jag snart ska göra iordning, är någon härlig terrine av något slag eller något. Haha, terrine var typ det bästa jag kom på i gourmet-väg, enbart för att låter lite vackert. Känns att det var 5 år sedan (JESUS) jag tog studenten från hotell- och restaurangprogrammet. Äh, skitsamma. Rån är ju bland det godaste jag vet så jag behöver inte låtsas.

Jag ser fram emot morgondagens middag. Vi får ju finbesök och då blir det riktigt  mysmat! Potatisgratäng, grillad lövbiff och hemmagjort (nåväl, inte hemmakärnat) vitlöks- och persiljesmör! Till detta en härlig sallad med paprika och fetaost bland annat. Och ett gott rött vin till! Vad säger ni om det?

Rensade ur kylskåpet från gamla förpackningar idag. Vi är lite dåliga på att kasta yoghurtburkar, ägg och andra förpackningar (som inte börjar lukta i kylen) men idag passade jag på. Blev en överfull plastkasse full med gammalt skit. Var rädd att kylen skulle bli tom, men icke - vi hade visst mycket ny och fräsch mat också, vilken tur! Gillar att ha ett välfyllt kulskåp!


Kommentarer
Postat av: Mamma Pia

Det samlar sim kycke i ett kylskåp, skönt att rensa ut. Idag är det mycke gott i vårt oxå. Vi köpte frysta, råa havskräftor igå som vi ska koka ikväkk, det du! Och lite grillade revben oxå, och räksallad och mimosasallad..Du hör, jag var hungrig när jag handlade igår, så jag kunde inte motstå nåt. Idag blir det innesittardag här, kallt är det och ledigt är det. Ha det så trevligt i helgen, maten låter så god så!!! Puss&kram

2010-01-30 @ 09:08:49
Postat av: johanna

upp med bilder från fredagens middag! lätt riktigt gott.

2010-01-31 @ 15:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0