well, det blir inte alltid som man vill..

Okej, det är ju lite juligt i alla fall och det är säkert ingen slump att jul rimmar på ful? Jag syftar naturligtvis på min vackra "design", haha. Blev ju inte så himla vackert, men julens färger är inte helt jättefina såhär på datorn, även om min långkallingar är väldigt vackra i klarrött (ehm?!). Min kära syster föreslog guld. Guld är förmodigen lika med bajsbrun här skulle jag säga, så det provar jag inte ens. Men tack för tipset... ;)

Nu ska jag försöka skärpa mig, för hundrade gången, med mitt bloggande. Kan berätta, vilket jag väl redan gjort, att skolmaten på den skola där jag har min praktik är kanonbra! Eleverna tycker att jag är knäpp som betalar 25 kronor för att äta "äcklig skollunch", medan jag ropar "tjohej, 25 kronor för en gööörgo lunch. o massor av knäckisar!". Jag gillar det verkligen. De överraskar de där små mattanterna. Häromdagen var det Fläskskavsgryta med kanel och ris. Visst låter det jättemärkligt och på gränset till äckligt? Ja, det gör ju det, men skenet bedrar. Var en konstig smak, men ack så gott det var! En krämig köttgryta med en touch av jul, jo jag tackar jag i 15 minusgrader! Och idag var det en av mina egna favoriträtter från skolan (de verkar nämligen inte servera fiskbullar i currysås på andra skolor än Rydskolan?) vilket var Fiskpanetter, med kall sås och kokt potatis (med skal, fantastiskt även det). Jag åt så det stog härliga till och tryckte även i mig två knäckemackor med smör och tre glas iskall mjölk.

Trots denna härliga matupplevelse och helt fantastiska elever och lärare, så är jag trött på't. Det räcker nu. Nu vill jag träna på att ha jullov. Känner att jag kommer göra det utmärkt!

Nu blir det chaite och smörbombade skorpor. Tack för ikväll!

*Haha, kollade snabbt för att se hur det såg ut igen och såg vilken otroligt bra svenska jag har. Det bådar gott inför min svenskalektion imorgon...*

Kommentarer
Postat av: Josefine

som du vet är ju min dator lite efter och klarar inte av att uppdatera som alla andra, men jag har sett designen på andreas dator nu och den var grön ;) guld kanske var en dum idé, men jag gillar din design iallafall, julig och mysig! :)

2010-12-07 @ 21:49:19
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/
Postat av: Pia

Jättefint på din sida !! Välkommen hem att laga Julemat!!!!!

2010-12-08 @ 08:28:09
Postat av: Hana

Tummen upp =)

2010-12-09 @ 17:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0