vååååååår!

Vilken alldeles förträfflig ledig vårdag detta har varit! Sov länge fram tills att gubbarna utanför fönstret började blåsa bort grus. Blev irriterad först och tänkte "men vad i helvete, klockan kan inte vara mycket och det är helg" och skrek till Jonas "kan de sluta nån jävla gång, idioterna?", sen kom jag på att det ju är onsdag idag, och att klockan dessutom var tio. Då har jag kanske ingen rätt att klaga längre. Tryckte kudden över huvudet och sov en timma till. Sedan tog jag cykeln (gud vad skönt att äntligen få cykla igen!) ner till Saluhallen där jag mötte upp Hanna och köpte sushi. Det sas innan att detta skulle vara stans godaste sushi (nyöppnat i saluhallen, de har sin "moder"sushi i en liten stadsdel dit ingen går...) och ja, jag kan nog hålla med. Rullarna var jättestora och jag drack till och med upp all misosoppa. Den var riktigt god!
Vi avnjöt denna underbara lunch på en brygga i stan längs ån, som nästan var översvämmad. Mysigt! Efter en stund kom Matulda förbi också och huxflux så hade fyra timmar flugit förbi. Och nu: det bästa av allt: Jag har bränt mig på näsan och "bringan". YES, kanske kan fixa en minibränna till Valborg trots allt ;)


Ja, man kan inte påstå att jag lider av ögontorrhet nu i vår iaf! :)

Så pigg man blir av våren, men ändå trött av solen. Trött på ett bra sätt. Till middag idag så åt vi minivårrullar, ni vet såna där man får på kinamats-buffe? Det bästa på buffen enligt mig. Vi köpte dem i affären och stekte tillsammans med ris, soya och sweetchilisås. För att väga upp denna asiatiska dag så har jag nu tryckt i mig två hederliga kanelbullar som jag hittade i frysen. Mumsmums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0