kött kött kött kött kött kött kött kött!!

Idag så var jag och Johanna på Östgöta Nation och skulle fika. Båda var hungriga och tycker att ÖG är mysigt (lite skabbigt) och framför allt billigt. En focaccia och ett glas cola för 49 kronor. På ett vanligt ställde kostar bara mackan mer än så. Det gillar vi. Vad vi INTE gillade idag dock var den alldeles jätteotrevliga människan som jobbade bakom bardisken. Vi undrade om de hade någon foccacia (eftersom typ allt annat var slut!!) och hon tittar surt och säger "men vad ska ni ha för nån? det står två olika där.." och pekar på en skylt. Den ena var bayoneskinka. Vi visste inte vad det var och frågade vad det var för typ av skinka. "Är det som vanlig skinka?" "Bayoneskinka" svarar puckot då. Ja, jo det kan vi också läsa MEN vad är det för någon skinka. "Jag vet inte, jag äter inte kött!!". Ehm, frågade vi om du var vegetarian? Nej det gjorde vi inte. Vilket pucko. Som att jag skulle fråga någon på apoteket om en allergimedicin. "Är denna bra mot pollen?" och den skulle svara "Det vet jag inte, för jag är inte allergisk." Hepp. Då klagade jag nog lite för högt för när jag skulle betala var hon ännu grinigare. Kanske var för att jag valde skinkan och hon tycker jag är en mördare. Haha, hoppas det var därför. Pucko!! Föresten var det ingen speciell skinka, strimlad som på en pizza typ. Men gott var det iaf. Och sur var hon.

"Jag vet inte, för jag äter inte kött!!" Jesus.....

Kommentarer
Postat av: johanna

Så jäkla dryg tjej! Stackars ÖG som har henne där :) Tur att vi hade så mycket roligt att prata om så det blev bra i alla fall ;)

2010-04-27 @ 18:17:38
Postat av: Hanna

hahahaha

2010-04-27 @ 18:27:43
Postat av: mamma Pia

Ha,ha, men Maria då...Hon hade kanske en dålig dag stackarn..men jag förstår lite vad du säger faktiskt, blir oxå irriterad på folk i servicesvängen som inte tar sitt jobb på allvar!Kram

2010-04-27 @ 21:43:29
Postat av: Josefine

haha gud vad kul! :) jag hade velat vara där och dryga tillbaka ;)

2010-04-28 @ 20:18:06
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0