kontrast.

Helg, hörrni. HELG! Jag har ju haft en minihelg redan eftersom jag var ledig onsdag och torsdag denna vecka, men är lika glad för det. Vem tackar nej till dubbel helg liksom? Nästa vecka blir jobbig så jag passar på o njuta lite extra nu. Ikväll ska vi iväg på öl och spelkväll, men först ska vi avnjuta en god middag. Det blir potatisgratäng, bearnaisesås och oxfilé! Känns som vi äter det jämt nu förtiden, den tar liksom aldrig slut i frysen. Vi kommer aldrig mer nöja oss med annat än det snart ;) Idag trodde vi att vi tog fram sista fyra portionerna, men icke. När vi bröt isär dem så var det det dubbla kvar, jippi. En helg till med gött kött. Vilken lyx!! Till lunch idag blev det oxfilens motsats skulle man kunna säga - nämligen ärtsoppa, såndär i en korv. Jag tycker absolut inte att det är lyx, men nästan lika gott som oxfilé, fast på olika sätt. Men lite kontrast. Vilken billig dag förresten! En portion ärtsoppa : 2,25 kronor. Middag för två: cirka 25 kronor för gratängsakerna och kanske 15 för såsen. Köttet är ju gratis, så nästan att vi går plus på att äta :)

Ännu mer lyx:


Ser ni hur han sliter i köket, karlsloken?

Hur gött som helst. John Mayer i högtalarna, Jonas i köket, jag i fåtöljen. God fredag!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Åh, vad underbart! :) ska njuta av helgen för fullt. Gillar stark din bild :)

2010-04-16 @ 17:09:08
URL: http://josefine-creo.blogspot.com/
Postat av: mamma Pia

Du har det bra du!!! Och det ska man ju ha..S

2010-04-18 @ 19:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0