hemmafru.

Idag känner jag mig som en riktig hemmafru. För det första så går jag runt i min nya mysdress - byxor och tröja i svart "velour" typ, precis som en Desperate Housewife och för det andra så frös jag precis in en halvfull flaska rödvin i iskubspåsar! Och nu väntar dagens matlagning, här är det inte lika mycket hemmafru. Det blir färdiga köttbullar (har redan ätit fyra stycken kalla, mums!) MEN med hemmagjort potatismos i alla fall, vilket jag tycker väger upp!
Har köpt ett paket med smörgåsrån igen, detta är verkligen en av mina laster. Eller det är väl ingen last, för jag känner inte att det är speciellt jobbigt måste jag erkänna! Men igår åt jag i alla fall 13 stycken rån på ungefär femton minuter. Dubbla med räkost emellan! Så egentligen så var det bara 6 ½...? Gott var det!!
Idag till lunch blev det måndagens middag - vilket bestod av korvstroganoff med jasminris! Lätt och gott! Hade en period på några år då jag fick för mig att jag inte gillade korvstroganoff, men jag har kommit över den fasen i mitt liv nu och säger MUMSFILIBABBA till det! Jag är däremot fortfarande väldigt emot falukorv i ugn.. Men knaperstekt i smör är annars en hit!
Nog om det, nu ska jag kolla om potatisen kokat färdigt och norpa en till köttbulle innan det är dags för mosning och stekning!
Säg vad ni ska äta så jag får tips, börjar få slut på matidéer nu!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Haha, vi åt samma köttebullemeny igår. Köpta köttbullar men hemmagjort mos - det väger faktiskt upp =)

2009-10-08 @ 17:16:45
Postat av: Josefine

just ja...Ditt rånmonster. Kan ALDRIG vara bra att äta så mycket rån =)

2009-10-08 @ 17:18:25
Postat av: mamma Pia

Kan se dig svassa runt där..ha,ha..Rån med mjukost är inte dumt du..men det går bra att lägga osten på en ostskiva oxå..Va bra att du gillar falukorv igen då, eftersom det är Jontes favorit!!! kram

2009-10-09 @ 09:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0