trött student.

Idag är jag en otroligt trött och grinig student. Som lärarstudent är man inte van vid att gå mellan 8-16, vilket gör att man vill sova på bussen och vakna dagen efter i sin säng. Går inte, tyvärr. Saken blev inte bättre av att jag gick upp i onödan - då föreläsningen klockan åtta inte alls var något att hänga i granen! Därför blir det färdigköpt pizza ikväll när herr sambo kommer hem, eller en hamburgertallrik. Något färdigt och flottigt är det som gäller hur som helst! Måste ju även göra slut på de sista slantarna så de nya får plats imorgon... Eller? :)
Här är i alla fall fredagens mat som jag har min syster att tacka för, återigen! Blev riktigt gott, tack för tipset!
Hur gott ser inte detta ut, va?! :)

Skivad, oskalad potatis på botten av en ugnsform.
Ovanpå detta: Frysta kycklingklubbor - marinerade (eller mer glaserade) med en blandning av olja, soja, franska örter och, det bästa av allt: KRETANSK HONUNG MED TIMJAN! Sen fick det stå i ugnen och gotta sig i nästan en timma, så potatisen också fick lite färg under kycklingen!
"Coleslawen": Riven rödkål, skivad gul lök, riven vitlök, riven morot, vinäger, majonäs och turkisk yoghurt. Salt och peppar, förstås. Vet inte alls hur mycket av allt jag hade, utan det får man smaka sig fram till, om man vill ha en syrlig, en majonäsig, vitlökig eller hur man nu vill ha det! Gott blev det hursomhelst! Och ganska fint :)

Var på julmarknad i helgen där vi köpte ett jättegott knäckebröd! Från Härjedalen tror jag. Lite som hårt tunnbröd, lite hårt - lite segt. Var med rågmjöl och lite sånt i tror jag! På marknaden provsmakade vi även rökt regnbåge, grov senap med olika smaker, mjukt surdegsbröd med mera. Köpte även en nygräddad munk som smälte i munnen! MUMS!
Nu måste jag gå och ta en smörgås innan det blir dags för pizza om en timma, annars kommer jag bli ännu grinigare!

Kommentarer
Postat av: mzm

2009-11-25 @ 18:12:00
Postat av: mamma Pia

Mums va gott det ser ut..och kretansk honung..världens bästa... Tack för tipset om rödkål i coleslawn! Ser jättefint ut.. Du är en riktig idespruta du. Kram

2009-11-25 @ 18:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0