en bra mathelg!

Igår lagade Jonas middag, vilket verkligen uppskattades för det var så mumsigt! Blev spagetti med currykyckling! Kycklingfilé stekt med gul lök, champinjoner och massor av curry! Sedan på med grädde och puttra och blanda ihop röran/såsen med spagettin! Såå krämigt och såå gott! Två hela portioner åt jag och blev så mätt att jag nästan somnade! Jonas är en riktig hejare på att laga mat han!
Idag blev det en dunderfrukost! Halv tio gick vi upp och dukade fram risgrynsgröt med mjölk och kanel, rostat bröd, salami, leverpastej, gurka och apelsin/äpplejuice! När man har mycket frukostgott hemma så är frukost verkligen en bra måltid! Höll oss mätta länge! O lagom tills jag blev hungrig igen så kom matbeställningen hem. Kycklingburgare, pommes, fanta och lökringar a'la MAX! Mums :)
Om jag orkar ikväll så ska jag baka scones och äta med ost och drottningssylt till kvällsfika/mat. O en stor kopp te!
Sladden är borta igen, så ni missar tyvärr en underbar bild på min flottiga mat ;)
Tack o hej, leverpastej!

Kommentarer
Postat av: Anita Clausen

Ni är hejare på mat båda två! Det här låter också så himla gott. Lökringar från Max är ju så ljuvligt gott!

2009-11-08 @ 14:21:47
Postat av: Josefine

Låter verkligen gott. Jag är dålig på curryrätter. Kanske ska testa detta. kramen!

2009-11-09 @ 14:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0