bad bad blogger.

Usch så dålig uppdatering, men efter lite pisk och skäll så ska jag nu försöka bättra mig! Nu har jag sladd till mobilen och alla program installerade och ja, mat äter jag ju varje dag i alla dess former så jag har egentligen inte mycket att skylla på. Inte ens skolan kan jag skylla på för tillfället, då den inte håller mig allt för sysselsatt. Men here we go! Man kan ju alltid försöka igen i alla fall. Om någon ens går in längre, ni kanske har gett upp?
Jag ska bjuda på en gammal bild från min gräsänka-vecka för två veckor sedan ungefär. Vad jag bunkrar upp med när jag är själv.
Ignorera databassystemboken, verkligen INTE min..


Jag äter alltid bakpotatis när jag är själv, det är inte sambons favorit plus att det går fort att laga - in i mikron i 10 minuter så är det klart! Lättare kan det inte bli! Med lite vitlökssmör, ishavsröra (5 kronor!!) och baguette med getost på så är jag rätt nöjd sen. Efter chipsen förstås..
Var och lämnade blod igår och äter nu leverpastej och persilja till förbannelse för att återställa. Några apelsiner, som förövrigt är som bäst nu, och några glas apelsinjuice till så är jag snart back on track igen! Ska försöka ignorera järntabletterna ett tag till och få i mig det naturligt istället, känns bäst så!
För att få i mig lite järn till middag (var inte alls sugen på blodpudding, tyvärr) så åt jag potatismos med MASSOR av persilja och en vitlöksklyfta! Till det så stekte jag lax. Mumsfilibabba! Just det, ärtor till också som är en perfekt partner till potatismos! Blev en riktig tallriksmodell, det är inte varje dag!
Såhär ser det ut när en HK-fröken lever som hon lär!

Nu är jag mätt och kommer nog vara det en stund till, mos mättar sannerligen! Speciellt med en stor klick äkta smör i! När jag är hungrig igen så kommer jag äta glass i stora lass. Stamkund på ICA som man är så fick vi två stycken halvliters glasspaket GRATIS för att det är Farsdag på söndag. Grattis pappa säger jag, och firar med glass ikväll!

Kommentarer
Postat av: mamma Pia

ha,ha den här bloggen som började så bra..Nu är det bara snabba kolhydrater!!!Men det ser onekligen gott ut, vill jag lova. Och tallriksmodellen är ju bra...hmm... Duktigt att äta naturligt järn i sånna mängder, och godare än järntabletterna är det ju oxå! Pappa tackar för omtanken på fars dag oxh säger Smaklig spis!! Puss

2009-11-03 @ 17:09:20
Postat av: Hanna

haha jag kände på mig att det skulle bli lite skrivande inom en snar framtid och rätt hade jag =)Hmm kanske ska ta och inhandla potatis i morrn och göra lite potatismos...

2009-11-03 @ 18:40:14
Postat av: Syster

Vi har väl int gett upp på dig inte... hatar dock din ica butik som har så bra erbjudanden jämt... ;)

2009-11-05 @ 19:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0