Veckomatsedel.

Idag ska vi iväg och därför inte äta lunch/middag hemma! Ska äta ute, hoppas på någon god kräft/räksallad med chévreost eller liknande, mumsigt! Jag tänkte lägga ut vår lilla veckomatsedel för nästa vecka istället för middag! Vi har inte riktigt bestämt vad vi ska ha till allt, men det kommer när vi ska äta!

Söndag: Tacos (med "egen" kryddblandning som vi hittade i en kokbok) och självklart utan bröd/chips!
Måndag: Kycklingsallad med fetaost!
TIsdag: Laxgratäng med broccoli!
Onsdag: Korvgryta med chorizo bland annat!
Torsdag: Thaisoppa - kyckling och kokosmjölk!

Lägger in bilder och recept när det tillagas!

Föresten så påminde min syster mig om jag kan ju äta fläskeknas (som jag inte tror att det heter på riktigt?) alltså knapriga fläsksvålar som man kan köpa i affären istället för chips! JIPPI!

Kommentarer
Postat av: mamma Pia

Tack för inspirationen! har en burk kokosmjölk i kylen som stått där i evigheter, nu ska den komma till användning! Och fläskeknas..mmm,så gott

2009-07-31 @ 18:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0