Frukost en ledig dag.

Idag har jag en ledig dag från mitt sommarjobb, där jag vanligtvis äter frukost på mornarna. Denna är väldigt tråkig nu eftersom vi har mycket bröd där vilket jag åt väääldigt mycket av, eller någon slags gröt. Nu äter jag filmjölk med linfrön och dricker te istället. Det duger, men känns lite tråkigt. Men idag när jag är ledig så äter jag en liiite roligare frukost!

Så idag blev (eller är, sitter o äter den samtidigt..) det två stycken kokta ägg, som jag trodde skulle bli löskokta men äggen var så små att de till och med trillade igenom äggkoppen, så de blev lite hårda men goda trots allt! Till detta åt jag Turkisk Yoghurt (typ 1 dl) blandad med fyra frysta jordgubbar. Jag har läst att man inte ska äta för mycket jordgubbar och så, men de innehåll 6 gram kolhydarter med 100 gram så det tycker jag att man får! Denna goda lilla blandning är även något som jag och min käre sambo äter lite grann av när vi får ett sötsug - mycket bra!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Testa att mixa jordgubbarna tillsammans med grädde och sen hälla i turkyoghurt och mixa igen. Blir den gooodaste smoothien du har ätit kan jag garantera :)

2009-07-30 @ 12:09:46
Postat av: mamma Pia

Så gott med ägg på morgonen, mina står på spisen här nu, jag ska äta dom med en stor klick smör!

2009-07-31 @ 05:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0