Köttfärs, köttfärs, köttfärs..

Vi har köttfärstema här hemma för tillfället! Köttfärsen kostade bara 19.90 kronor kilot förra veckan så vi köpte på oss. Så nu ska vi se hur mycket vi kan variera denna kära råvara. Förra veckan åt vi köttbullar, gräddsås, kokt potatis och rårörda lingon. Vi hade inte så mycket lingon kvar i den köpta burken så jag tänkte ge mig på att göra egna. Men orkade inte vänta på att lingonen tinade helt och visste inte riktigt hur mycket socker man skulle ha, så jag kan inte påstå att det blev så jättegott. MEN, då blandade jag ner det i det som fanns kvar i burken, så vi fick i alla fall halv-hemmagjorda lingon - bättre än inget!? Det blev hur som helst, en mumsig middag! Men mormor skulle inte bli nöjd över hur köttbullarna såg ut. Eller kanske de duger då vi inte hade dem till lunch? Tror hon skiljer mellan lunchköttbullarna till jul och andra, vad jag minns av min köttebullelektion för några år sedan! :) Receptet är i alla fall a'la mormor!
Köttbullar som gottar sig i massor med grädde!


Lingon INNAN de blev mosiga och sockriga..


Och här är resultatet av pajen! Den blev faktiskt väldigt god! Vi åt halva till middag i lördags och andra halvan blev middagen igår kväll! Mums mums!
Som de flesta pajer så var även denna godast dagen efter!

Idag ska jag ge mig på en köttfärslimpa för första gången i mitt liv! Spännande! Till detta blir det en kantarellsås och potatis!

Kommentarer
Postat av: mamma Pia

Gott med färs... Minns du veckan då Diana var här, och det var lite knapert? Då åt vi oxå färs i en vecka..S

2009-12-16 @ 12:29:42
Postat av: Maja

Gud så smarrigt det såg ut:D

2009-12-16 @ 12:44:29
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0