som jag längtat!

Gud, vad jag har längtat efter denna stund - fredag, kväll och ledig helg! Skönt! Längtar redan nu till vår lördagsfrukost som kommer att bestå av ägg i någon form och det bästa av allt: BACON! Det är ju trots allt på grund av detta man orkar hålla sig ifrån bröd, socker och allt äckligt, då man vet att man får äta huur mycket bacon man vill! Nomnomnom!
Annars i veckan har vi ätit ugnsgrillat kött med sallad och Lomanders bearnaise, ugnsgrillat kött med broccoli- och blomkålspure (fast alldeles för lös, men god) och idag blev det kycklingfile, med stekt broccoli, gul lök och paprika med en kall currysås baserad på turkiskt yoghurt! Inga recept på detta då köttet var färdigmarinerat o endast behövde kastas in i ugnen och ja, sallad kan vi väl alla göra? Moset bestod av broccoli och blomkål kokt i mjölk, vet inte alls hur mycket mjölk man ska ha men uppenbarligen inte för mycket! Fungerar förmodligen bättre med färska grönsaker, men hittade ingen blomkål i affären, det är väl ändå inte så ovanligt?

Jag ska bjuda på några bilder, är ju ingen stjärnfotograf direkt och har inte heller haft ork att lägga upp maten fint, det får jag göra i helgen när jag är utvilad!


Jättedålig bild, för min mobil vill antingen ha jätteljust eller jättemörkt?
Men fetaosten ser god ut i alla fall!


Dagens middag - kyckling med diverse kryddor och grönsaksblandning!
Paprika, cayenne, franska örter är lite av det som är på kycklingen! Mums!

Nu ska jag avsluta kvällen med detta sällskap:

Jordnötter, datorn och sängen! Och kanske en bok!

God natt och trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Josefine

mmm.. låter som om du har haft en god vecka! njut av ledigheten! kramar från sis!

2009-08-08 @ 18:07:29
Postat av: mamma Pia

Låter så gott alltihopa! Det där med nötter, dator och fredakväll är såå gött! Vi hörs.kram

2009-08-09 @ 10:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0