slappmat.

..och jag som skulle skriva varje dag. men jag skyller på trötthet och att vi faktiskt inte har lagat någon rolig mat! Vi har mest ätit kyckling, korv och hamburgare och inte ens gjort något roligt med det så jag har inga direkt recept att bjuda på! Men jag kan ju rekommendera att äta chorizo i sallads"bröd" med räksallad, eller hamburgare med sallads"bröd", rå lök, smält ost och en mögelostdressing! I den hade jag turkyoghurt, grädde och mögelost, blev en perfekt dressing till burgaren! Den är nog god till allt föresten - grillat, sallad, vad som helst!
Men nu när jag kollade på vilka bilder jag skulle lägga in så kom jag ju på att jag gjorde en god variant på ratatouille! Av det jag hade hemma, då vi saknade något att ha till kycklingen (en sån där färdig "låda" med texmexmarinerade kycklingdelar från ICA, 1 g kolhydrat och billigt!). DÅ använde jag 1 gul lök, två klyftor vitlök, en paprika och en zuccini och ett paket tomatkross! Fräste grönsakerna lite snabbt i smör, sen på med tomatkrossen och lät det puttra i typ tio minuter! Hade säkert räckt att puttra en minut men jag väntade ju på kycklingen! :) Kryddade röran med lite paprikapulver och cayennpeppar! Mycket gott till kycklingen faktiskt!!

Sen så köpte den efterlängtade spiskumminen som man skulle ha i taco-kryddan jag skrev om för några dagar sedan! Läste på flera ställen och tror även att min kära mor sagt att det är den som Grejen i tacokrydda! Och det var det, den gjorde susen! Så vi har ätit tacos igen, tröttnar aldrig! Och har även gjort biffar med tacokrydda i! Haha se där, hade visst hunnit äta lite mer än jag trodde?!

Imorgon är jag ledig och då är det köttbulledags! Orkar inte göra köttbullar när jag har jobbat, då ska maten gå fort! Men imorgon så orkar jag! Mumsigt!

Lite bilder på min mat följer här!


Visst ser det lite äckligt ut? Var i alla fall hur gott som helst! När jag blev
mätt på korv så åt jag ett salladsblad med bara räksallad i, gottigt :)


Hamburgare, smarrigt!!


Min lilla "ratatouille" och kycklingdelar med riktigt knaprigt skinn!!

Om lite drygt en vecka blir det medelhavssemster, underbart! Ska försöka hålla mig ifrån allt det "goda", förutom glass :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja,det var ju en hel del gott det där! Hamburgaren ser kanongod ut och korven var väl lika god som Statiolkorven??? och visst har jag tipsat om spiskummin! Bra att kunna göra tacókryddan själv och slippa smakförstärkarna, eller hur?

jag längtar oxå till Medelhavet, undrar vad jag ska fuska med då. hmmm.. Vin får man ju dricka ,så det får väl bli glassen för mig oxå då..kram

p.s. Lycka till med köttbullarna!d.s.

2009-08-12 @ 22:37:39
Postat av: Hanna

"köttbullar, köttbullar, köttbullar ge mig mera köttbullar, jag vill ha kötbullar, ge mig mera köttbullar, jag vill ha köttbullar annars skriker jag" Hmm egentligen går den väl "fiskbullar, fiskbullar ge mig inga fiskbullar, jag hatar fiksbullar...." men hey - jag gillar ju fiskbullar och vill ha köttbullar =) Men idag får vi hamburgare med hemmagjorda burgare och hembakat bröd så jag ska inte klaga =) Men jag kanske skippar brödet om jag ska smygstarta...eller nä, för det brödet är så j*vla gott! =)

2009-08-13 @ 15:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0