Ojdå...

..jag som tänkte ta en läskande bild på middagen! Det kom jag på efteråt när vi hade slevat i oss allt, det var så gott och vi var så hungriga att vi slukade maten fort med varsin sked! Jonte lagade maten idagsom bestod av korvstroganoff, vi skippade att ha något till, den var så god som den var! Tror att det räckte till fyra portioner, blev nämligen två matlådor också och hade man haft något till så hade det säkert räckt till fem portioner. Fast kanske inte i vår lilla familj där vi äter som två hästar båda två!

I maten så hade vi i alla fall:
1 falukorvsring (800g tror jag)
1 gul lök
3/4 purjolök
3 msk tomatpuré ungefär (tryckte ut lite grann ur en tub, men typ så mycket tror jag)
5 dl grädde
Provencalska örter (frysta och supergoda!)
Salt, peppar
Stekte detta i järngrytan, och har även lärt mig att om man använder tomat i mat man lagar i gjutjärnsgryta så kommer det fram mer järn - BRA!

Nu ska jag ordna kvällsmat till min karl som strax kommer hem från innebandyträning - han ska få varma mackor som jag åt förut! VIlken tur han har!

Kommentarer
Postat av: mamma Pia

S Det hade varit trevligt med en bild..ha.ha.

Ja, Jonte han har tur han., men det talar du väl om för honom då och då va?? puss

2009-08-18 @ 05:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0