köttbulledags - fortsättning!

MUUUUUUUUUUMS!!! Skulle kunnat äta upp alla köttbullar själv, meeen jag delade upp det till fyra portioner istället för att vara lite ekonomisk och för att spara till Jonte, kunde vara snällt tänkte jag! Han fastnade på vägen hem på grund av regn/hage/åska/blixtar så han hann inte hem till middagen, stackarn! Men han får några extra köttbullar istället! De blev faktiskt lika små och fina som mormors, såklart inte lika goda men det räknar jag inte med att de blir förän jag blir pensionär - om ens då!
På grund av min kamera så kunde jag inte ta så fina bilder på mina otroooooooligt vackra köttbullar men här är i alla fall ett litet "smakprov"!


Köttbullar som badar i gräddsås! Ser ni hur små och söta de är? :)


Har man god sås, så finns det inte mycket
annat att göra än såhär!

I mina små köttbullar så hade jag köttfärs (vet inte hur mycket men till fyra pers), två ägg, en halv lök - väldigt finhackad och fräst i smör innan den blandades i färsen, salt och vitpeppar - voila! Och i såsen var det bara sky och grädde, thats it! Broccoli blev det till. Skulle gjort mos på blomkål, men den var slut på affären och verkar inte finnas något fryst? Men det var gott ändå! Nu börjar det snart åska här också så jag stänger nog av tv:n snart för att läsa min bok med tända ljus och en kopp te!

Föresten så tjänade jag en hel femtioöring när jag handlade idag! Fick en bonuscheck på 50 kronor på ICA idag och när jag handlade så kostade det bara 49,50:-, så borde det alltid vara!

Godkväll!

Kommentarer
Postat av: Josefine

din visp matchar köket ser jag :) köttbullarna ser riktigt mumsiga ut!

2009-08-13 @ 18:49:43
Postat av: mamma Pia

Ha,ha, sitter och skrattar när jag ser dig sörpla sås...Och köttbullarna skulle mormor vara stolt över!!!

2009-08-13 @ 20:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0