Helg!

Nu var det helg, vilket tyvärr inte innebär ledigt denna veckan.. Men men, det får gå!
I fredags så fuskades det lite med maten, beställde en hummersoppa till förut där det tyvärr (eller?) ingick vitlöksbröd som jag självklart var TVUNGEN att äta upp! :) Men till huvudätt blev det en välidgt god kycklingsallad, sen var jag mätt resten av kvällen!
Igår åt vi kräftor här hemma på kvällen! Till det hade vi lite brieost och getost och gröna oliver! Det var smarrigt! Glömde däremot att ta en bild innan, men ser nästan gott ut efteråt också! Mumsigt var det, men vi blev inte riktigt mätta, är ju vana vid att trycka i sig massa vitlöksbröd till kräftorna!


en liten fingerskål till höger, inte citronsoppa! :)

Idag till lunch blev det stekt fläskkotlett, broccoli och en kall supergod sås på jobbet! Går visst att äta ordentligt där också om man bara vill!
När jag kom hem så stod det mat och väntade på mig i kylskåpet - Kycklingfile, broccoli och en himla massa currysås a'la Jonte! Det satt fint det! Nu ska jag fortsätta äta - fläskeknas blir det!

Ser ni hur det badar i sås? GOTT!

Trevlig afton!

Kommentarer
Postat av: Josefine

mmm...sås :) det bästa man kan äta. skulle kunna äta sås som soppa :)

2009-08-02 @ 02:04:35
Postat av: mamma Pia

Ni får göra en aioli till nästa gång, så blir ni mätta! Ser så gott ut, nu längtar jag efter vår kräftskiva här i augusti.

Och Jonte är en hejjare på sås, det ser jag!!

2009-08-02 @ 18:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0